Basisschool Vrije School Zaanstreek is de vrijeschool van Zaandam en omstreken

Taal begint met een
boeiend verhaal.

Kleuterschool

Ieder kind heeft vertrouwen en veiligheid nodig om zich optimaal te kunnen ontwikkelen en zeker de kleuter. Elke ochtend heeft daarom dezelfde opbouw. In vaste volgorde wordt er verteld, gezongen, gespeeld, geknutseld, gegeten en (buiten) gespeeld. Het ochtendspel duurt een klein half uur, past bij het moment in het jaar en stimuleert verschillende vormingsgebieden als woordenschat en taal.

Bij de inrichting van de klas is gebruik gemaakt van natuurlijke materialen, zoals hout, wol en katoen. Zo kunnen de kinderen werkelijke ervaringen opdoen. Het mooiste speelgoed is immers hun eigen fantasie!

De jaarfeesten worden op gepaste wijze gevierd. Klik hier om het jaarfeestenboekje te bekijken.

Voor verdere informatie en/of aanmelding kunt u terecht bij de directie: mail naar directie@vrijeschoolzaanstreek.nl of bel 075-6174047. Er staat ook een uitgebreide beschrijving over het aanmelden en inschrijven van kinderen opgenomen onder het kopje aanmelden op deze site en in de schoolgids.